2010-12-01 | 16:35:48

Daily questions about my hair


Är det du på bilden? Har du verkligen så rött hår? Hur färgar du ditt hår?
Vad använder du för hårfärg? Vart köper du din hårfärg?


Frågor som dessa ramlar nästan dagligen in på min blogg och jag tänkte nu en gång för alla berätta detta i ett inlägg så jag slipper besvara er alla en och en!

Ja det är jag på bilden och mitt hår var så rött, som ni ser på bilden har jag återgått till min naturliga hårfärg (lite ljusare till och med) och rakat mig en sidecut. Det röda håret hade jag drygt ett år och det försvann för dryga året sen, dvs två år sen (ja så bra är jag på att uppdatera bloggen).

Tillbaka till det röda, för att få det så rött så blekte jag mitt hår ca 3-4 ggr (längderna) tills det blev gul/orange. Utväxt räckte det bara med en omgång var, sedan la jag i en röd hårtoning i märket Directions (i nyansen Pillarbox Red) som finns att köpa på bl.a. Blue Fox (<-- länk). Hårfärgen är som sagt en toning så man får hålla efter det ganska bra (beroende på hur ofta du tvättar ditt hår).

Hoppas ni har fått lite svar nu!

ps. jag ska försöka uppdatera lite mera och göra en ny design (den nuvarande är nästan 2 år gammal, skamligt!) ds.



2 KOMMENTARER
2010-12-02 | 23:06:04
emmaid

sv: Hahaha, I know! Den i mittenraden lyckades på nåt vis missa det, han blev så arg när han insåg sitt misstag, stackarn! ;) Och Henrik där uppe har ju fullt upp med annat... HAHA. Lite internskämt sådär, en av killarna på översta raden har den posen jämt när han tänker, typ omedvetet. ;) hilarious.



Lika coolt hår då som nu!



2011-05-08 | 11:24:37
Emmy

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?




OBS! Läs detta innan du kommenterar, tack på förhand!

- Jag svarar antagligen inte på designfrågor eller liknande,
  och jag gör inga bloggdesigner på beställning. För tillfället i alla fall.
- Jag äger en Canon EOS 400D. Läs mer i sidmenyn.
- Vid redigering används Photoshop CS5.
- Och vid illustrationer används Illustrator CS5.


NAMN:
[KOM IHÅG MIG?!]

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG/HEMSIDA:

KOMMENTAR:





Trackback

Läs mer om mig genom att klicka på bilden ovan!

Vill du bli fotograferad eller har du några frågor? Kontakta:
info[a]nathaliee.com

MIN KAMERA
CANON EOS 400D

MINA OBJEKTIV
CANON 50mm f/1.8 II
TAMRON 17-50/2,8





RSS 2.0